Optymalizacja szkoleń pracowników

poczatek-szkolenia

Kapitał ludzki w działalności gospodarczej oznacza krótko mówiąc jej sukces na rynku. Kapitał ludzki to ogólnie rzecz ujmując wiedza i doświadczenie pracowników. Niektórzy pracownicy przynoszą duże doświadczenie ze sobą po standardowym procesie rekrutacji. Innych pracowników rozwija się już po zatrudnieniu. Czy warto stawiać zatem na wewnętrzne szkolenia pracowników czy raczej rekrutować konkretnych specjalistów? Oto kilka wskazówek, jak odnieść się do wskazanego problemu.

 Od czego zależy wartość szkolenia pracowników?

rozmowa-kwalifikacyjna

 Nie chodzi tak naprawdę o rodzaj szkolenia. Standardowo szkolenia Łódź (http://hr-partners.pl/szkolenia/ występują w formacie stacjonarnym oraz multimedialnym. Na pewno kursy multimedialne to bardziej wygodna metoda zdobywania wiedzy, jednak obarczona limitami. Na szkoleniach stacjonarnych kontakt z branżowym specjalistom daje zazwyczaj największy potencjał wśród doświadczonych pracowników. Optymalizacja szkoleń powinna polegać na ocenie pracowników. Wiedza przekazana musi zostać z czasem zweryfikowana lub przerodzić się na realne umiejętności. Tylko wtedy szkolenia mają w ogóle sens. Optymalizacja szkoleń powinna obejmować selekcję materiału. Najlepiej, aby na szkolenie lub na jego próbkę spojrzał doświadczony pracownik. W ten sposób można zawczasu wyeliminować błędy merytoryczne. Ponadto dobrze jest tworzyć wewnętrzne szkolenia firmowe, nawet o podstawowych sprawach, zachowaniu w firmie, itp. Taka ogólnodostępna baza wiedzy robi dobre wrażenie i podnosi morale, także z perspektywy potencjalnych klientów. Firma, która się rozwija buduje solidną reputację w grupie docelowej, a to przecież jedna z najważniejszych spraw.

 Szkolenia przydatnym dodatkiem w biznesie

 Optymalizacja szkoleń pracowników jest szansą nie tylko na ograniczenie kosztów, ale przede wszystkim pozycją obowiązkową do oceny zaangażowania kadry. Wykupienie szkolenia bez poznania jego wydajności mija się po prostu z celem. Inwestycja w edukację musi być zawsze badania pod kątem efektywności. Czy docenisz wskazówki z artykułu?


Odpowiedz