4 najważniejsze wskazówki dla właściciela firmy

2-marketerow

Wskazówki przydatne w biznesie

Każda osoba prowadząca lub planująca rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, musi na różnych etapach realizacji swojego celu zadbać o szereg czynników, które pozornie nie są związane z meritum tejże działalności. W rzeczywistości bowiem własny biznes to szereg powiązanych zjawisk, które tylko w momencie dobrego połączenia i synchronizacji mogą przynieść prawdziwy sukces. Oczywiście wymienione poniżej wskazówki można z góry sobie odpuścić, jednak znacznie zmniejszy to nasze szanse na wybicie się ponad przeciętność.

Wizerunek naprawdę się liczy

Wiele osób łączy wizerunek, a więc także działania z zakresu public relations, z dużymi firmami i korporacjami. Oczywiście jest to myślenie skazujące nas na porażkę. Jeśli więc wyrażamy podobną opinię, wystarczy przez chwilę zastanowić się nad tym, jakich wyborów dokonujemy w codziennym życiu i dlaczego w trakcie zakupów decydujemy się na takie, a nie inne sklepy, czy też same produkty. Dość szybko przekonamy się, że kieruje nami opinia innych, często znajomych, ale też osób postronnych, czy nawet mediów. Ileż razy woleliśmy dopłacić za dany produkt, licząc na jego lepszą jakość, czy sugerując się uznaną marką, niezawodnością, a może po prostu milszą obsługą w sklepie. Wszystko to zasługa PR-u, który owszem, w niektórych przypadkach działa niejako samoczynnie, budując wizerunek firmy, ale w większości przypadków wymaga dodatkowych starań. Jeśli nie posiadamy na ten temat odpowiedniej wiedzy, nic straconego. Dobra agencja public relations (PR) z pewnością nam w tym pomoże.

Zadbaj o promocję firmy

Jeśli mówimy o wizerunku, nie możemy też zapominać o szerokim spectrum innych działań promocyjnych. W zdecydowanej większości przypadku nie mamy też na myśli promocji stricte cenowych. Chodzi przede wszystkim o reklamę i zaistnienie w świadomości jak najszerszego grona klientów. W jednym przypadku wystarczająca będzie witryna na ekspozycji sklepowej, a innym razem warto pokusić się o inne nośniki reklamy, rozpoczynając od prostych ulotek, plakatów, czy ogłoszeń w prasie lokalnej, a kończąc na działaniach reklamowych w Internecie, czy mediach masowych. To zależy oczywiście od naszych możliwości finansowych, a także od charakteru prowadzonej przez nas firmy.


Odpowiedz